Geen lichte zomerkost

Ondanks dat Duw me weg, houd me vast geen lichte zomerkost is, is dit boek binnengekomen. Op sommige punten kan het wat traag zijn, doordat het jonge hoofdpersonage nogal wat diepgaande gedachten heeft. Dit laat lezers toch nadenken over hoe ze hierop is gekomen. Het duistere onderwerp aan het begin van het verhaal zal hierin een grote rol hebben gespeeld. Naast dit onderwerp is er onverwacht een ander beladen onderwerp ten tonele verschenen, wat ervoor gezorgd heeft dat dit boek een sterke boodschap heeft gekregen voor de mensen die het momenteel moeilijk hebben. Het mag dan een droevig einde bevatten, Duw me weg, houd me vast is de moeite van het lezen waard. Ook als het niet helemaal je ding is.

Meer recensies van Saskia Boree - SJM Schrijft