Laat die grootste overheersen de redder zijn van al

Saskia 13 mei 2016

In Carry On volg je het Simon Snow in zijn laatste jaar op Watford. Een school waar je alleen word toegelaten als je magie bezit. En heel herkenbaar begint zijn reis naar school op 1 september. Gelijk vanaf het begin pakt Rainbow Rowell het verhaal goed op. Ze trekt je in een bekende wereld. Een deel van een wereld die zeer herkenbaar is uit de boeken van J.K. Rowling. Natuurlijk zijn er wel wat verschillen bij het gebruik van magie.

En één komt ons vernietigen En één brengt hem ten val, Laat die grootste overheersen De redder zijn van al…

Al heeft het boek bijna 500blz het verliest geen moment zijn kracht. Alles zit in dit boek. Heel fijn dat het geen serie is het begint waar anderen eindigen. Het is ook erg fijn dat het allemaal draait om taal. Iets waar lezers vast bij van worden. Woorden hebben macht…. Woorden. Taal. Spreken.

De manier waarop Rainbow Rowell wisselt tussen personages is erg fijn. Hierdoor krijgt je prachtig inzicht wat welke personage denkt. Ze heeft hierbij prachtig gewerkt en hierdoor zijn er niet te veel en niet te weinig mensen aan het woord en blijft de verhaallijn duidelijk. Zonder erg grote sprongen terug en voorwaarts in de tijd.

Carry On heeft Rainbow Rowell verrast positief . Dat betekend dat Eleanor & Park, Fangirl ook op mijn te lezen lijst komen.

Meer recensies van Saskia