Zal ze haar hart kunnen volgen

Saskia 06 maart 2016

Dit verhaal speelt zich af in de toekomst wederom na een grote oorlog. In wat nu Chicago is. De maatschappij is verdeelt in 6 groepen. Oprechtheid, Zelfverlochening, Onverschrokkenheid, Vriendschap, Eruditie en de groep waar je niet bij wil horen de Fractielozen. In deel twee Opstand blijf je de belevenissen van Tris volgen. Ze kiest om haar Zelfverlocheningshart te volgen en doet er alles aan de opstand in de naar haar idee goede richting te sturen. Samen met het liefdes leven en de spanning met extreme avonduren geeft dit een boek die je in een treinvaart uitleest.

Er zijn momenteel veel dystopisch boeken en ze lijken al snel op elkaar maar toch weet elke schrijver zijn eigen draai er aan te geven.
Door de makkelijk te lezen schrijfstijl van Veronica Roth is dit boek toch weer heel anders dan Hongerspelen. Al zijn er natuurlijk wel vergelijkingen met het derde boek. Maar ik denk dat Opstand je net iets meer laat denken.

De verfilming van dit boek is zo compleet anders dan het boek dat het voor mij bijna geen verfilming meer is, maar een ander verhaal.

Meer recensies van Saskia