Dit verhaal speelt zich af in de toekomst wederom na een grote oorlog. In wat nu Chicago is. De maatschappij was verdeelt in 6 groepen. Maar in deel Twee opstand is hier verandering in gekomen men mag niet meer denken in: Oprechtheid, Zelfverlochening, Onverschrokkenheid, Vriendschap, Eruditie Fractielozen maar iedereen is Fractieloos en moet werken en dat hoeft niet speciaal het werk te zijn dat ze nu willen. In deel drie Samensmelting blijf je de belevenissen van Tris volgen maar tegelijk ook het leven van Tobias.

Dit was één van de eerste dystopisch YA boeken die geschreven is vanuit meerdere ik personen.
Het is in het begin wat lastig wiens gedachten zijn dit, maar voor het verhaal is het geweldig. Ook fijn dat het eind eens geheel anders is. Ook al is het vol tranen.

Er zijn momenteel veel dystopisch boeken en ze lijken al snel op elkaar maar toch weet elke schrijver zijn eigen draai er aan te geven. Door de nieuwe schrijfstijl van Veronica Roth is dit boek toch weer heel anders dan Hongerspelen.

Nu afwachten wat deze verfilming gaat brengen. Deze verfilming is vast makkelijker omdat in het boek al de belevenissen van meerdere kanten wordt belicht.

Reacties op: Tris.....Tobias

Bestel het boek bij Libris vanaf 12,99 Bestel het ebook bij Libris voor 9,99