Soms hoor je of lees je iets over een boek en weet je gelijk dat wil ik lezen. Eenmaal begonnen in Raaf Hemelpoort triologe, had ik wel af en toe het gevoel dat het woord Bijbel wel heel vaak voor kwam. Dit duurde gelukkig niet te lang, het was even noodzakelijk om alle personages goed kenbaar te maken.
Al snel werd het spannender, zo spannend dat stoppen met lezen voor zo iets simpels als avond eten al vervelend was.

- Hoe loopt het af?
- Wint goed of kwaad?
- Krijgt het meisje de vriend van haar dromen?
De spanning blijft tot de laatste bladzijde en het is fijn dat het niet al te voorspelbaar is.

Barbara M. Veenman schrijft makkelijk leesbaar en erg vlot, geen elle lange verhandelingen over geschiedenis maar kort en krachtig.
"Denk je eens in, de kunstenaars die dit reliëf hebben vervaardigd hebben waarschijnlijk oog in oog gestaan met de jonge farao!' 'En zijn voeten,'meesmuilde Mikki. 'Allemachtig, die jongen had echt een stel schuiten, zeg!"

Wel jammer dat het Rijksmuseum van Oudheden te Leiden juist nu dicht is tot december 2015. Anders was ik zeker even gaan kijken naar die voeten.
Ik kom zelf vaak in Leiden en het gedeelte hierover is zo herkenbaar geschreven. Met het boek kan je zo een leuke rondwandeling uitstippelen door de stad.
Ook de fragmenten over het schoolleven van een 15 jarig meisje waren zeer herkenbaar.

De vindplaat van deze boeken in de bibliotheek vind ik alleen wel jammer. Nu staan ze bij de c boeken maar ik zal er zeker ook een aantal op de Yong adult afdeling neer leggen.

Nu de vraag kan ik wachten dat Sam op mijn deurmat valt of ren ik nu gelijk naar de bibliotheek om hem te halen en verder te lezen!!!

Reacties op: Soms lees je iets over een boek en weet je gelijk dat wil ik lezen....