Lang leve de liefde

Shadira Monsanto 18 september 2016
Lang leve de liefde is een prikkelende mengeling van feiten, inzichten, ondervindingen en typeringen.Juist de combinatie van inzichten en uitstekend geschreven karaktertekeningen maakt Lang leve de liefde zo interessant. De liefde is ondoorgrondelijk, en dat zal ze blijven. Veel van wat over dit onderwerp geschreven wordt, kunnen we missen als kiespijn. Je moet van goeden huize komen om zoals Marte Kaan er iets aan toe te voegen dat origineel en scherp is, en bovendien leest als literatuur. En dat is knap. – Boek Niet alleen heeft Kaan voor een originele insteek gekozen, ze schrijft ook nog eens heel vlot en wisselt zonder enige moeite van een groot literair werk naar haar eigen ervaring. Dat maakt het boek prettig leesbaar.
Ze geeft eerlijk toe dat zij het zelf ook niet weet en doet daarmee recht aan de complexiteit van de liefde. De persoonlijke toon is verrassend en dankzij de mooie stijl leest het boek ook nog eens heerlijk weg. Maar zet hierbij geen roze bril op, want als er één les is die Kaan ons probeert mee te geven dan is het dat liefdesrelaties niet zomaar vanzelf goed gaan. Liefde is hard werken.

Meer recensies van Shadira Monsanto