boekenapotheek aan de seine .

27 december 2015

Een onvergetelijke roman over de troostende kracht van literatuur
In zijn boekenapotheek in Parijs - een schip op de Seine - verkoopt boekhandelaar Jean Perdu romans als medicijn voor de kwalen van het leven. Hij weet precies welk boek geschikt is voor een ander. De enige die hij niet kan genezen is zichzelf.

Eenentwintig jaar geleden verliet zijn Provençaalse geliefde Manon hem terwijl hij nog sliep. Ze liet een brief achter, die Perdu nooit durfde te lezen. Tot deze zomer. De zomer die alles verandert. Jean Perdu gaat op reis over de rivier naar het hart van de Provence, naar zijn herinneringen en terug naar het leven.

Ik ben deze boek gaan kopen omdat hij veelbelovend was.
Leuke omschrijving , mooi kaft ...
Dit boek was echt iets voor mij .
Ik ben beginnen te lezen en vond het begin goed . Naarmate ik verder in het boek ging was ik de feeling kwijt en kon ik me op geen enkel pagina of hoofdstuk meer concentreren . heb dan ook besloten om de boek (E-book) mee naar bed te nemen zodat ik rustig kon lezen , maar ook bij deze "oplossing" ging het me niet . De zinnen zijn heel raar gevormd , leestekens waar geen leestekens horen en de zinnen die verspringen naar het niets . Er waren ook heel veel franstalige namen gebruikt waardoor het moeilijk te volgen was (streek in Parijs) . Ik vond er geen verhaal in terug.
Daarom geef ik dit boek 2sterren voor de kaft . Spijtig maar deze schrijfster ga ik zeker niet meer kopen .

Dit was mijn laatste boek van 2015 en hoop jullie volgend jaar terug te zien
Mvg S.