Spannendste deel van de Full Moon serie

Het vijfde deel van de Full Moon serie, Kies voor elkaar, van Stefanie van Mol volgt het liefdesavontuur van de basgitarist van de band Full Moon, Tim. Hij heeft een ex door wie hij voorlopig geen behoefte heeft aan de liefde. Zij heeft al te veel meegemaakt om nog te geloven in de liefde.

Tim heeft al zijn vrienden van de band Full Moon zien bezwijken voor de liefde van hun leven, maar door zijn ex Vanessa heeft hij daar voorlopig geen behoefte aan. Ze leek zo perfect maar al snel bleek dat er een heleboel mis was met het karakter van Vanessa. Het vinden van de ware liefde staat daarom niet echt hoog op zijn verlanglijstje.

Als hij Lize voor het eerst ontmoet sluit hij zich dan ook af voor de gevoelens die ze bij hem oproept. Kort daarop komt hij opnieuw in contact met Lize en dan weet hij dat hij zich er niet tegen kan verzetten: zij is de vrouw waar hij zijn leven mee wil delen. Maar hoe kan hij ervoor zorgen dat zij dat ook gelooft?

“ ‘Waar denk je dat je naartoe gaat?’ Ze fronst en kijkt me verward aan. ‘Ik ben moe en wilde gaan slapen.’ Ik wijs naar de andere kant van de gang. ‘Mijn slaapkamer is daar.’ ‘Oké’ zegt ze aarzelend. ‘Nou slaap lekker dan maar.’ Ze begrijpt duidelijk niet wat ik bedoel.” Stefanie van Mol

Lize heeft geen gemakkelijk leven. Ze heeft al veel problemen en verdriet gehad. Ook nu zit ze in een lastige situatie en alweer kan ze daar zelf niets aan doen. Maar ze heeft geleerd om sterk te blijven. Ze heeft tenslotte niet alleen zichzelf waar ze aan moet denken en voor moet zorgen.

Wanneer ze door deze vervelende situatie in contact komt met Tim heeft ze geen ander keuze dan zijn hulp te accepteren en moet ze daarvoor haar trots opzij zetten. Het liefst wil ze haar problemen zelf oplossen maar Tim lijkt het niet erg te vinden om haar te helpen. Sterker nog, hij staat erop en wordt zelfs boos als ze dat niet toe wil laten. Kan Lize Tim leren vertrouwen?

Met Kies voor elkaar lukt het Stefanie van Mol opnieuw. Weer levert ze een deel van de Full Moon serie af met een nieuwe invalshoek en een verhaal dat boeit van begin tot einde.

Tim en Lize zijn beide pakkende personages, waarbij vooral het verhaal van Lize aansprekend en ontroerend is. Het is mooi om te lezen hoe zij opbloeit onder de liefde van Tim, die op zijn beurt haar, en alles wat bij haar hoort, zonder meer accepteert. Het is altijd leuk als personages in een boek de lezer op deze manier weten te veroveren.

Nu we in de vorige delen van de Full Moon serie de meeste leden van de band en de mensen daaromheen hebben leren kennen, komen ze in dit deel ook vaker als vriendengroep aan bod. De vriendschap, van mensen die met elkaar verbonden zijn door liefde en muziek is, naar mijn mening, een grote toegevoegde waarde in deze serie.

Kies voor elkaar bevat een hoop spannende verhaallijnen die het verhaal versterken en zaken uit het verleden samenbrengen. Kies voor elkaar bevat een fijne mix van spanning, vriendschap, liefde en romantiek welke door Stefanie van Mol tot een heerlijk New Adult verhaal zijn gevormd. Het einde laat je achter op het puntje van jouw stoel en laat je verlangen naar het vervolg.

De Full Moon serie is een hele prettige serie om te lezen. Kies voor elkaar van Stefanie van Mol is, ondanks dat er voor mijn gevoel een paar puntjes niet helemaal kloppen, tot nog toe mijn favoriete deel uit de serie. Kies voor elkaar krijgt daarom 4.5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks