Heerlijk new adult verhaal

In Kies voor haar neemt Stefanie van Mol ons opnieuw mee in het leven van één van de bandleden van de band Full Moon. Ditmaal maken we kennis met John, de gitarist van de band, en met Jolien. Jolien is de jongere zus van Max, de zanger van de band. Kies voor haar is het derde deel van de Full Moon serie.

Jolien en Max hebben net, geheel onverwacht, beide ouders verloren. Ze zijn door een aanrijding om het leven gekomen. Jolien heeft vlak daarvoor haar studie afgerond en wil graag aan de slag als lerares. Door het overlijden van haar ouders kan ze het alleen nu even niet opbrengen om thuis te zijn. Daarom zal Jolien eerst een poosje met haar broer Max en zijn band meegaan op tournee.

Wanneer Jolien kennis maakt met John, merkt ze dat hij haar niet behandelt als iemand die gebroken is door verdriet. Natuurlijk is ze wel verdrietig maar dat wil niet zeggen dat ze niets aankan. Ze krijgt het helemaal warm van de broeierige blikken waar hij haar op trakteert. Ze kan zich niet herinneren dat ze zich ooit zo heeft gevoeld bij een man.

“Jolien doet haar haar in en losse paardenstaart en kijkt me dan aan. ‘Wat gaan we hier doen?’ Ik gniffel. Altijd zo nieuwsgierig. ‘Stel je altijd zoveel vragen?’ vraag ik geamuseerd. ‘Misschien is het tijd dat je jezelf vanavond eens geen vragen stelt, laat je gewoon leiden door mij’.” Stefanie van Mol

John kan niet geloven dat de extreem sexy vrouw die hij ziet, het jongere zusje van zijn vriend en mede-bandlid Max is. De laatste keer dat hij Jolien zag was het nog een meisje en niet de knappe vrouw waar hij nu naar kijkt. Deze vrouw zou verboden terrein voor hem moeten zijn. Max zal het niet waarderen als hij werk maakt van Jolien.

John kan zijn ogen echter niet van haar afhouden. Misschien, anders één keer? Dat kan toch geen kwaad? Als ze zorgen dat niemand er achter komt? John en Jolien kunnen duidelijk niet bij elkaar wegblijven. Hoe gaan ze dit verbergen en er dan ook nog voor zorgen dat er geen harten worden gebroken?

Met Kies voor haar heeft Stefanie van Mol het derde deel van de Full Moon serie afgeleverd. Het concept om één voor één de leden van een band te volgen is erg goed gekozen. Een populaire rockband, stoere mannen en liefde zijn uitstekende ingrediënten voor een zinderend New Adult verhaal.

Dat er ook nu een lid van de band die je al kent uit de eerdere boeken wordt gevolgd, zorgt dat je als lezer echt een binding voelt met het verhaal. Je wil graag weten hoe het verder gaat met de personages die je al wat beter kent en wat er met de bandleden gaat gebeuren waar je nog niet echt kennis mee hebt gemaakt.

Stefanie van Mol weet met haar vlotte schrijfstijl opnieuw te boeien. Jolien en John zijn sympathieke personages die elkaar zonder gêne durven te ontdekken en onvermoede kanten bij elkaar naar boven weten te halen.

Alhoewel er in dit deel iets minder, en kleinere, verhaallijnen om de personages heen lopen is er nog steeds ruimte voor meer dan alleen een New Adult verhaal. Stefanie van Mol besteedt op ingetogen wijze aandacht aan het verlies van beide ouders en het verdriet dat dat veroorzaakt bij Jolien. Ook is opnieuw aandacht voor goede en onvoorwaardelijke vriendschappen.

Wat ik zelf erg leuk vind aan de vormgeving van het boek is dat er tussen sommige hoofdstukken in een klein gitaartje is afgebeeld. Ik hou ervan als ook op deze wijze aandacht wordt besteed aan een boek.

Kies voor haar is opnieuw een heerlijk verhaal van de hand van Stefanie van Mol en zeker de moeite waard om te lezen. Ook dit deel van de Full Moon serie krijgt 4 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks