Durft ze hem te vertrouwen?

Kies voor hem van Stefanie van Mol is het vierde deel uit de New Adult serie Full Moon over de gelijknamige band. Ooit brak hij haar hart. Die kans zal ze hem nooit meer geven.

Max is de zanger van de band Full Moon. In het verleden heeft Max een grote fout gemaakt. Hij heeft de liefde van zijn leven laten lopen voor de band. Hij heeft geen spijt dat hij voor de band heeft gekozen. Dat was altijd al zijn grote droom. Maar hij heeft er wel spijt van dat zij daardoor niet meer van hem is.

Dan staat hij tijdens een persconferentie ineens oog in oog met de enige vrouw van wie hij echt heeft gehouden, Valérie. Ze is volwassen geworden maar hij herkent haar onmiddellijk. Nog mooier dan hij zich kan herinneren. Hij kan zien dat ze nog steeds boos op hem is. Toch weet hij het zeker: hij zal zorgen dat ze weer in zijn leven komt en dan zal hij haar nooit meer laten gaan.

“Nog nooit eerder heb ik mijn positie bij de band misbruikt, maar zoals ze zeggen: nood breekt wet. Het is de enige manier om Valérie te krijgen waar ik haar wil. Ik toets het telefoonnummer in op mijn mobiel en wacht tot de telefoon aan de andere kant overgaat.” Stefanie van Mol

Ze had het kunnen weten, was ze nu maar niet gegaan. Zodra ze hem zag voelde ze al die boosheid weer. Hoe heeft hij haar toen zo achter kunnen laten. Valérie kan er niets aan doen, ondanks haar woede ziet ze ook hoe aantrekkelijk en sexy hij nog steeds is. Hem weer in haar leven toelaten zou een grote fout zijn.

Dan zorgt Max ervoor dat Valérie een opdracht krijgt waardoor ze langere tijd in zijn buurt moet zijn. Weigeren is geen optie, zelfs niet als blijkt dat hij haar nog steeds knikkende knieën kan bezorgen. Max maakt werk van haar en zet alles in om haar nu voor altijd bij hem te houden. Kan Valérie Max vertrouwen en durft ze hem nog een kans te geven? Zal hij haar nog willen als hij weet wat ze allemaal heeft meegemaakt?

In Kies voor hem laat Stefanie van Mol de lezer nader kennismaken met Max, de zanger van de band Full Moon. In dit vierde deel wordt, net als in de vorige delen van de Full Moon serie, één bandlid gevolgd in zijn poging om zijn grote liefde te vinden en te veroveren.

Dit keer hebben de twee hoofdpersonages al eerder een relatie met elkaar gehad wat weer een andere lading geeft aan het verhaal. Stefanie van Mol weet tot nog toe elke keer een andere invalshoek te kiezen waardoor de serie leuk blijft om te lezen. Natuurlijk blijft het verhaaltype gelijk maar de serie is zeker niet eentonig.

Kies voor hem is opnieuw een echt New Adult verhaal waarin Stefanie van Mol, zoals gebruikelijk in dit genre, veel ruimte biedt en aandacht besteedt aan de best wel uitgesproken liefdesscènes.

In de Full Moon serie is echter niet alleen aandacht voor het liefdesverhaal. Stefanie van Mol geeft elk nieuw personage een geschiedenis mee, welke ze mooi door het verhaal heen weet te verwerken. In Kies voor hem hangt er wat geheimzinnigheid om Valérie heen, pas tegen het eind van het boek wordt het geheim prijsgegeven waardoor je als lezer benieuwd blijft naar het verloop.

Net als in de vorige delen is in Kies voor hem opnieuw een klein icoontje tussen de hoofdstukken gezet dat te maken heeft met een van de hoofdpersonages. Tot nog toe krijgt ieder bandlid een icoontje dat verwijst naar zijn rol in de band. In het geval van Max is dat een microfoontje. Dat soort kleine details geven net iets extra’s mee aan het boek.

Stefanie van Mol levert opnieuw prima leesvoer af voor een aantal fijne leesuurtjes. Kies voor hem krijgt, net als de vorige delen van deze serie, 4 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks