Romantiek en spanning

Kies voor ons van Stefanie van Mol is het tweede deel van de Full Moon serie. Ben je ook zo benieuwd hoe het verder gaat met Camille en Jonathan? In Kies voor ons kom je erachter. Ook leren we Vincent, de broer van Jonathan, veel beter kennen.

Het is inmiddels vijf jaar nadat Camille een grote schok veroorzaakte bij zowel Jonathan als Vincent. Camille heeft hier geen spijt van. Op dat moment dacht ze dat dat de beste oplossing was. Ze houdt nog steeds van Jonathan, maar er is veel veranderd in hun leven.

Jonathan is de afgelopen jaren veel op tournee geweest. De populariteit van zijn band Full Moon is op een ongekend hoogtepunt. Fans staan voor ze in de rij. Voor Jonathan leek dit een goede afleiding te zijn en hij heeft ook zeker genoten van hun tournee. Wanneer hij terug komt in België merkt hij dat hij nog met veel onbeantwoorde vragen zit en hij beseft dat hij voor sommige zaken niet weg kan blijven lopen.

“Het is een wonder dat hij zo kalm kan blijven, want ik sta op het punt om alles kort en klein te slaan. Als ik diegene die hiervoor verantwoordelijk is in mijn handen krijg, dan zal die niet in staat zijn om het nog na te vertellen.” Stefanie van Mol

Vincent is al zolang als hij zich kan herinneren verliefd op Camille maar hij weet ook dat zijn broer, Jonathan, en Camille van elkaar houden. Hij kan haar maar het beste op afstand houden. Als Camille ineens bij hem voor de deur staat omdat ze hulp nodig heeft, neemt hij zich toch voor dat hij alles zal doen om haar te helpen.

Kunnen de problemen die tussen Jonathan en Camille in staan worden opgelost? Hoe zit het eigenlijk tussen Vincent en Camille? Kunnen ze alledrie wel ongeschonden uit de ontstane situatie komen?

In Kies voor ons neemt Stefanie van Mol de lezer opnieuw mee in het leven van Camille en Jonathan, maar nu speelt ook Vincent een grote rol in het verhaal.

Stefanie van Mol speelt met de tijd door zowel hoofdstukken in het heden als van de afgelopen vijf jaar in het boek te verwerken. Het verhaal wordt afwisselend door Camille, Vincent en Jonathan verteld en dat blijkt een goede keuze te zijn. Op deze manier krijg je meer inzicht in het gevoelsleven van de drie hoofdpersonen en begrijp je bepaalde keuzes die ze maken beter.

Stefanie van Mol gaat avontuurlijk om met het new adult element, waardoor er een aantal behoorlijk pikante passages in het boek ontstaan. Wat ik leuk vind is dat dit onderdeel van het verhaal is maar niet de hoofdmoot.

Kies voor ons bevat niet alleen romantiek. Er zitten een aantal mooie, ontroerende en ook spannende lijnen in het verhaal die het leesplezier verhogen. Daarnaast wordt het verhaal in een redelijk rap tempo vertelt waardoor het de aandacht goed weet vast te houden.

Ook Kies voor ons is, net als het vorige deel van de Full Moon serie, een fijn boek. Aan het einde van de editie die ik heb mogen lezen is er als bonus nog een leuk kort verhaal toegevoegd. Ik ben nu al benieuwd voor welke personages Stefanie van Mol kiest voor het derde deel van deze serie. Kies voor ons geef ik graag 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks