D.D. Warren in actie

In de thriller Zoek naar mij van Lisa Gardner is opnieuw een hoofdrol weggelegd voor de agente D.D. Warren.

Ooit was Flora Dane onbekommerd totdat ze slachtoffer werd van een gestoorde ontvoerder. Daarna was niets meer hetzelfde. Ooit was Flora zelf overlever. Nu helpt ze andere overlevers.

In Zoek naar mij komt Flora, via haar forum voor overlevers, in contact met Roxanna. Wanneer blijkt dat Roxanna als enige de moord op haar familie heeft overleefd wil Flora meer weten. Roxanna heeft eerder een keer gesproken met Sarah, een andere overlever die geholpen is door Flora. En nu is Roxanna onvindbaar. Flora en Sarah proberen samen te achterhalen wat er gebeurd kan zijn en waar Roxanna is.

โ€œWaar zijn die perfecte gezinnen? Is het jouwe er een? Of van een vriendin van je, of een buurman? Ik denk niet dat je er een kunt aanwijzen. Het gezin dat we geneigd zijn het meest te benijden, is het gezin dat geheimen het best weet te bewaren.โ€ Lisa Gardner

Flora kruist tijdens haar zoektocht het pad van agente D.D. Warren, die Flora al kent uit een eerdere zaak. D.D. Warren is niet echt blij met de werkwijze en inmenging van Flora. Toch besluiten ze om informatie met elkaar te delen. Door wat Flora zelf heeft meegemaakt zijn mensen nu eenmaal eerder geneigd om met haar te praten dan met de politie.

Flora, Sarah, D.D. Warren en haar team volgen de aanwijzingen die Roxanna, bewust of onbewust, heeft achtergelaten en proberen ze te ontcijferen wat deze inhouden. Langzaam maar zeker lijken ze resultaat te boeken. Toch moeten ze gaandeweg het onderzoek hun zienswijze keer op keer bijstellen. Zitten ze op het juiste spoor en zullen ze de dader weten te stoppen voordat er nieuwe slachtoffers vallen?

Zoek naar mij van Lisa Gardner is een D.D. Warren thriller. Lezers van de boeken van Lisa Gardner zullen haar al kennen uit de zes eerdere thrillers met D.D. Warren in de hoofdrol.

In Zoek naar mij wordt het verhaal afwisselend vanuit D.D. Warren en vanuit Flora verteld. Zelf vind ik het altijd leuk als het verhaal op deze manier is opgebouwd. Je krijgt hierdoor meer inzicht in de personages en je kan het verhaal vanuit meerdere oogpunten volgen. Zeker bij een thriller kan je daardoor lekker mee puzzelen met de hoofdpersonen.

Lisa Gardner heeft Zoek naar mij niet alleen rondom D.D. Warren en Flora gebouwd. Door het hele boek heen wordt ook het intens verdrietige verhaal van Roxanna verteld.

Zoek naar mij is een thriller met hoofdpersonen die dingen hebben meegemaakt die niemand mee zou mogen maken. De personages zijn weliswaar sterk en doortastend maar de meeste zijn, door wat ze hebben meegemaakt, op een bepaald moment gebroken en proberen een leven op te bouwen met wat er van hen is overgebleven. De manier waarop dit in het verhaal is verwerkt vond ik enerzijds ontzettend droevig en anderzijds de drijvende kracht van het boek. In dat opzicht heeft het mij echt weten te raken.

Zoek naar mij is niet nagelbijtend spannend maar het is wel een goede thriller, waarin vooral de hartverscheurende verhalen van een aantal personages ervoor zorgen dat het boek je niet loslaat. Ik geef dit boek van Lisa Gardner 4 sterren.

Deze recensie schreef ik voor, en is terug te vinden op, de blog In de Boekenkast: https://indeboekenkast.wordpress.com

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks