Schot in de roos

Silke Gorremans 12 juli 2019
A Summer To Remember is veel meer dan het zoveelste romantische verhaal dat zich afspeelt op een locatie met zon, zee en strand. Het is een heel emotioneel verhaal dat moeilijke onderwerpen zoals rouwen, loslaten en vergeven niet uit de weg gaat.

Het hoofdpersonage Sam heeft grote wonden op haar hart en ziel. 8 jaar geleden verloor ze haar grote liefde in een ongeluk en sindsdien is ze in diepe rouw. Ze heeft zich volledig op haar carrière gegooid en deze zomer krijgt ze eindelijk de beloning waar ze al Jaren van droomt. Ze mag 3 maanden gaan meedraaien op het hoofdkantoor in Boston om daar mee te werken aan een internationale campagne.
Natuurlijk is dit boek een romantisch verhaal. Maar het is ook heel veel meer. We volgen Sam terwijl ze leert op te komen voor zichzelf en haar ideeën op kantoor. We zien haar nieuwe vrienden maken en relaties met anderen aangaan. Een voor een zien we langzaam haar verdedigingsmechanisme afzwakken.

Sam heeft het heel moeilijk met haar verleden en zelf na 8 jaar heeft ze haar echtgenoot nog niet kunnen loslaten. Ze voelt zich echt verscheurt en deze verhaallijn werd heel realistisch naar voren gebracht in het verhaal. Sam is bang om gekwetst te worden. Bang om zich open te stellen. Maar ook bang om het verleden recht in de ogen te kijken. Ook de ontluikende romance in dit boek was erg realistisch. Een passionele coup de foudre had hier totaal misplaatst geweest. Ik kon het dus enkel maar appreciëren dat de vlinders in haar buik heel wat tegenstrijdige gevoelens opriepen en Sam echt met zichzelf in gevecht lag.

Ik hoop stiekem dat we de personages in dit verhaal snel nog eens tegen het lij
f mogen lopen. Iedereen zou een Barney en Harry in zijn leven moeten hebben. Hopelijk komt er een boek met hen als de hoofdpersonages.

Victoria Cooke wist zich in mijn top 3 van favoriete auteurs te katapulteren. Ik kan niet wachten om nog meer boeken van haar te ontdekken.
A Summer to Remember is een prachtig, emotioneel verhaal. Hartverwarmend en complete verslavend. Ik kon het amper wegleggen. Een schot in de roos voor mij!

Meer recensies van Silke Gorremans