Onterechte hype

Silke Gorremans 12 november 2017
The gentleman's guide of vice and virtue is een van de meest gehypte boeken op dit ogenblik in de book-community volgens mij. Maar jammer genoeg moet ik vaststellen dat the gentleman's guide ook het meest overhypte boek op het moment is.

Het begon nog thans allemaal heel veelbelovend. Ik plaatste zelfs op facebook dat ik helemaal weg was van de humor en de schrijfstijl. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit plaatste toen ik ongeveer 50 pagina's in het verhaal zat. De humor blijft trouwens het sterkste punt van het hele verhaal. Heerlijk licht en luchtig overgoten met een grote dosis sarcasme.

Laten we maar beginnen met het feit dat er niet genoeg vaart in the gentleman's guide zit om mij altijd even geboeid te houden. Dit voelt voor mij zeker als een gemiste kans, want laat ons eerlijk zijn, het boek is gevuld met overvallen, piraten en allerlei andere doldwaze avonturen.

Monty, laten we het daar eens over hebben. Ik denk dat hij zowat mijn minst favoriete personage van 2017 gaat worden. Hemeltje, wat een vreselijk zelfingenomen, oliedom, narcistisch personage was Monty. En ik heb daar op zich geen enkel probleem mee als hij een soort van groei zou doormaken doorheen het boek.

Meer recensies van Silke Gorremans