Ontspannen Road Trip

Soferet 09 juli 2019
Homer Hickem beschrijft in Albert moet naar huis de road trip die zijn ouders hebben gemaakt. Homer senior en Elsie Hickam Lavender gaan op pad om Albert, een alligator, naar huis te brengen. Albert is aan Elsie cadeau gedaan voor haar huwelijk. Homer is Albert zat en geeft haar de keuze: hij eruit of ik eruit.

Het verhaal is luchtig en vol humor geschreven. Het boek is opgedeeld in verschillende avonturen die ze op reis meemaken en elk deel wordt afgesloten met een herinnering die de schrijver aan zijn ouders heeft.

Onderweg komen Homer en Elsie de meest spannende dingen tegen, van smokkel, tot overvallen, tot orkanen en meer. Hoe gaan ze er mee om en hoe beïnvloedt de reis hun leven, hun denken en hun relatie.

Het verhaal is op de waarheid gebaseerd, ook dat wat niet echt is. Het tempo van het verhaal is gemoedelijk, er gebeurt van alles, maar toch ook niet zo veel. Het leest weg als een heerlijk ontspannende road trip.

Oh ja, er gaat ook een haan mee :-)

Meer recensies van Soferet