Eindeloze ongeloofwaardigheid

Soferet 06 juli 2019
Een televisie detective wordt wakker in een hotelkamer met een stel vreemden en in bad ligt een lijk. Een van hem is de dader en hij krijgt drie uur om het op te lossen. Lukt dat niet dan gaan ze allemaal dood.

De heerlijke vlotte schrijfstijl is bedrieglijk, want al lezend lijkt er geen einde te komen aan de verschrikking die de personen in de hotelkamer doorstaan. Wanneer je dan eindelijk denkt dat het klaar is gaat het boek gewoon weer door. Van flashback naar nu en weer terug.

De uiteindelijke whodunnit is als snel op het oog, in ieder geval voor de lezer, en wanneer deze zich dan eindelijk officieel ontpopt komt er nog een hele verhandeling met tekst en uitleg welke overbodig is en alles nog ongeloofwaardiger maakt.

Toch 2 sterren ipv 1, omdat het de schrijver gelukt is me hem tot het einde uit te laten lezen, puur omdat ik niet wilde geloven dat het echt zo’n zonde tijd was.

Meer recensies van Soferet