Recensie De vrouw van de imker

Sonja Star-de Vries 18 december 2008
Dit boek geeft een heel goed beeld over het leven van een vluchteling die moet leven in een ander land met een andere taal en een andere cultuur.
In dit boek heet de vluchtelinge Raihana en zij is gevlucht uit Afghanistan en heeft asiel gekregen in Denemarken.
Het boek is ook een aanrader voor mensen die interesse hebben in het houden van bijen. Raihana gaat nl stage lopen bij een imker. In het dagboek van de overleden vrouw van de imker leest ze ook over de bijen en als lezer krijg je hierdoor veel info hierover.
De oorspronkelijke titel van dit boek is "The sound of language" en deze titel vind ik mooier dan de nederlandse.
Raihana vindt nl de taal van de Denen net klinken als het gezoem van de bijen.
Het nederlandse boek heeft ook een andere kaft misschien handig om te weten als je dit boek zoekt.

Meer recensies van Sonja Star-de Vries