Recensie Je blijft

Sonja Star-de Vries 20 december 2010
Met "Je blijft" bewijst Anna Drijver dat ze naast acteren ook goed kan schrijven.
Toch raakt het boek mij niet echt. Waaraan dit ligt, vind ik moeilijk uit te leggen. Wel vind ik het slordig dat er een fout in dit boek staat waaraan ik me toch wel erg stoorde. Het eerste afscheid waar Dora gaat spreken is van Willem die wordt gecremeerd (blz 102). Op bladzijde 106 is Willem ineens begraven en vraagt Dora zich af hoe lang het duurt voordat Willems kist het zou begeven.
En "Binnen hoeveel tijd zaten er maden en wormen en insecten in zijn lichaam, en na hoe lang was hij een skelet?".
Dat deze fout mij het meeste bij blijft van "Je blijft" is toch een teken dat het boek mij niet echt geraakt heeft. Jammer.

Meer recensies van Sonja Star-de Vries