Recensie M'n vrouw kwijt

M'n vrouw kwijt is een waargebeurd verhaal. De schrijver Bob de Ruiter heeft wel de namen van de personen en instellingen veranderd omdat hij dat makkelijker vindt schrijven.

Hij vertelt het verhaal over zijn vrouw (Marianne in het boek) die manisch-depressief is en daarbij ook vaak teveel drinkt.
Ook vertelt hij over de verschillende instellingen waar Marianne door haar ziekte
mee te maken heeft gehad.

Bob de Ruiter schrijft hierover in een mooie heldere stijl zonder vals sentiment waardoor het boek heel prettig leest. Ook vind ik het knap dat hij zonder wrok de hulpverlening beschrijft want er gebeuren dingen waarvan je denkt hoe is dit in godsnaam mogelijk.

Dit boek is een aanrader voor manisch-depressieve mensen voor hun partners voor hulpverleners en voor mensen die hier wat meer over willen weten.
Kortom een aanrader voor iedereen.

De website over het boek is ook een aanrader. Dit is www.mijnvrouwkwijt.nl

Ik geef het boek 4 sterren. Het boek had voor mij namelijk wel wat dikker mogen zijn dan hadden het zeker 5 sterren geworden.

Lieve Diaan bedankt voor het toevoegen.

Meer recensies van Sonja Star-de Vries