Pakkend en confronterend

Sonja Tonnis 08 januari 2016
Het getuige van lef om over dit onderwerp te schrijven.
Odran Yates wordt priester omdat zijn moeder zegt dat het een roeping van hem is.
Jaren is hij ervan overtuigd dat het ook zijn roeping was.
Pas jaren later, nadat zijn beste vriend voor het gerecht is gesleept en vele collega’s van hem gevangen zijn gezet, beseft hij dat hij al die tijd zijn ogen dicht heeft gehouden.
Wat niet weet, wat niet deert. Omstandigheden in zijn familie dwingen hem ertoe om er over na te denken en te beseffen wie en wat hij is.
De schrijfstijl is zeer prettig te lezen. Het boek bestaat uit vele hoofdstukken die zich afspelen in verschillende jaartallen. Het is niet op volgorde, maar dit stoort absoluut niet tijdens het lezen.
Het plot is een eye opener. Vriendschap en familiebanden, hoe belangrijk zijn die in een mensenleven.

"Eerlijk gezegd had ik er mijn buik van vol. Ik onderwierp me al mijn hele leven aan hen"
Hen, moeder, pastoor, monseigneur, kardinalen in Rome, de paus ....
De opstandigheid die eruit spreekt, de ommekeer van Odran.

John Boynes heeft dit heel mooi en spannend omschreven.

Meer recensies van Sonja Tonnis