Rouwen, omgaan met verlies en pijn

Sonja Tonnis 05 april 2018
Na Mattias is een roman, die bestaat uit verschillende hoofdstukken die gaan over verschillende personages.
In het begin had ik niet door wat er precies speelde omtrent Mattias. Door de hoofdstukken leerde ik Mattias kennen bij leven. Elk hoofdstuk is een personage die iets verteld over Mattias en ik maakte kennis met Amber, zijn vriendin. Riet en Hendrik, de opa en oma van Mattias. Kristianne, de moeder van Mattias. Ook maakte ik kennis met een aantal vrienden van hem.
Een ieder vertelt hoe hen relatie was met Mattias en hoe zij met het verlies omgaan.
Daar ik toch wel nieuwsgierig was hoe Mattias was overleden, bleef ik doorlezen. Je bemerkt hoe de 1 toch ook te maken had met de ander, zonder dat zij het van elkaar wisten.
Ik heb wel genoten van dit boek, maar vond het niet expliciet een goed boek. Het bleef ook niet echt bij me hangen toen ik deze uit had.
Uiteindelijk is het een verhaal over hoe om te gaan met verlies en pijn na overlijden en dat is iets wat een ieder op zijn eigen manier verwerkt.

Meer recensies van Sonja Tonnis