Mijn verhaal over "Piet Römer - Een leven in verhalen"

Vroeger keek ik als klein kind naar de serie Baantjer. Daarin speelde Piet Römer de hoofdrol als ‘rechercheur De Cock met cee oo cee kaa’. Geweldig zoals hij die rol vervulde! Hij gaf er zijn eigen draai aan, een wijze man, een wijze rechercheur maar soms was er ook een grapje. Toen ik aan het boek begon had ik niet verwacht dat ik er zoveel van zou leren. De verhalen zoals Peter Römer ze heeft beschreven, die gepaard gaan met flashbacks, geven je inspiratie voor je eigen leven. Piet Römer was een doorzetter, een man met kennis van zijn vak (acteren) die niet te hoge eisen stelt maar wel wil dat een stuk kwalitatief (het acteren) goed is. Geen commerciële rompslomp. Behalve het serieuze uit zijn leven waar we hem van kennen, komt er ook een kant naar voren van Piet die je zal doen verbazen. Spontaan een roadtrip naar Frankrijk of spontaan naar Spanje voor televisie opnamen. Wat Piet ook deed, één ding komt duidelijk naar voren in het boek: hard werken en je leven leven! Hét leven leven! Daar was Piet dus echt goed in!

Dit boek is echt een aanrader, een inspiratie voor jong en oud. Voor als je je ambities nog niet waargemaakt hebt: dit boek laat zien hoe het kan in welke vorm dan ook. Met vallen en opstaan: dit boek laat zien dat dat overal gebeurt. En dit boek leest nog vlot en afwisselend ook. Heerlijk om er een paar dagen mee zoet te zijn.

Veel plezier met lezen!

Greetings from Sophie!