Apathisch en vermoeiend

Stefan Tetelepta 06 november 2018 Auteur
Ik had me veel voorgesteld van dit boek. Vooral de premise van tijd en lang leven sprak me aan maar de uitwerking viel zo tegen.
Ik zal uitleggen waarom mijn rating zo laag is. De hoofdpersoon leeft al 400 jaar maar in die vier eeuwen heeft hij weinig gedaan. Anno nu kijkt hij terug op zijn leven maar het boek blijft hangen op zijn beginjaren met zijn eerste liefde. Dat had best in een hoofdstuk of twee gekund. Daarnaast zoekt hij zijn dochter die ook zijn aandoening heeft. En er is een genootschap met nog meer mensen die niet sterven. Maar de uitwerking daarvan slaat nergens op. Erg teleurstellend. Tot slot. De hoofdpersoon ontmoet allerlei bekende mensen waar hij mee omgaat in 400 jaar. En hij is een normale man. Ik als normale man ontmoet anno nu ook geen bekende mensen. Ik ga niet om met Elon Musk of Obama en hij ontmoet wel 10 van dat soort mensen. De apathische houding van de hoofdpersoon die zich maar laat sturen zonder eigen ontwikkeling is vermoeiend. Jammer want er had best meer ingezeten.

Meer recensies van Stefan Tetelepta