Een nieuw begin - Angelique Haak

13 december 2017
Ik lees regelmatig wel eens een debuut en met "Een nieuw begin" heeft Angelique Haak mij best aangenaam verrast. Het is namelijk zeer vlot geschreven en alle personages zijn goed genoeg uitgewerkt. Je krijgt dus echt een beeld van hen, maar ook van de plaats en het gebeuren. Dat zorgt er gewoon voor dat je steeds wil doorlezen en je jezelf wat moet temperen om het boek niet in één ruk uit te lezen. Heerlijk toch?!
Daarnaast probeert de auteur ons ook een paar keer op het verkeerde been te zetten en dat is fijn, al vind ik het niet altijd even geslaagd. Het is haast te makkelijk, te vingerdik er op om, door mij dan althans, voor waar aangenomen te worden. Ik heb daardoor het gevoel dat de echte dader(s) te weinig aandacht krijgt/-en om op het verdachtenlijstje te komen. Dit zorgt natuurlijk naar het einde toe voor spanning en verrassing, maar toch ...
De epiloog vind ik persoonlijk dan weer wel geslaagd. Het zorgt voor een extra BOM en het liet me toch wel met open mond achter. Ik hoop op meer, een vervolg of iets gloednieuws. Mij blijft het gelijk, zo lang het maar leest zoals dit geslaagd debuut!

Meer recensies van