De gevleugelde van Arthur Japin

13 november 2015
De gevleugelde van Arthur Japin Arthur Japin verteld het verhaal van Alberto Santos- Dumont die opgroeide in Brazilië en uiteindelijk vertrekt naar Parijs. Hij was als kind al enorm veel bezig met alles wat vloog en een van zijn lievelingsboeken was dan ook het boek van Jules Verne. Hier kon hij helemaal in wegdromen dat hij ooit zal kunnen vliegen. Het blijft echter niet bij dromen hij verhuisd naar Parijs en besluit zijn droom waar te maken.

Eerder had ik al boeken gelezen van Arthur Japin maar met dit boek heeft hij weer bewezen wat een goede schrijver hij is. Dit is zeker een van mijn favorieten van zijn hand en ook van het jaar. Het boek is gebaseerd op feiten maar het is een historische roman. Men wordt van Brazilië meegevoerd naar Parijs en leert zo bij over de luchtvaarthistorie.

Het boek ziet er niet alleen prachtig en luxueus uit aan de buitenkant maar is ook aan de binnenkant een pareltje. Arthur Japin heeft het boek vol met prachtige citaten gegoten het begint al met de eerste pagina. Dan meteen heb je door van wow wat een prachtige schrijfstijl en hoe prachtig is dit omschreven. De personages zijn perfect uitgewerkt en men voelt duidelijk de emoties van de personages. Voor mij was dit weer een topper. Ik heb extra traag gelezen zodat ik langer kon genieten. Met spijt heb ik het boek dichtgeslagen. Daarom geef ik het boek een welverdiende 10.

Meer recensies van