De parade

07 juli 2019
In een ontwikkelingsland wat volledig verscheurd is door een burgeroorlog en waar nog weinig overeind staat dient een asfaltweg te worden aangelegd van 230 km dat noord en zuid met elkaar verbindt. Een Westers bedrijf mag de weg aanleggen en heeft deze taak opgelegd aan twee van hun werknemers. Door deze weg kan het land aan de heropbouw beginnen en kan noord en zuid terug naar elkaar reizen op een vlotte manier.

Ik had al veel goeds gehoord van Dave Eggers maar zelf had ik nog geen boek van zijn hand gelezen. Maar door het televisieprogramma De Wereld draait door was ik door het boekenpanel toch wel heel erg nieuwsgierig geworden naar het verhaal en de auteur.

Er komt duidelijk een zeker cynisme aan bod en tegenslag wat tot nadenken aanzet. Het plot is heel goed uitgewerkt net zoals de personages. Het einde is misschien wel voorspelbaar maar de rest zeker niet. De personages zijn zo neergezet dat ik soms het gevoel had de personages persoonlijk te kennen. Ik zou iedereen aanraden het boek te lezen. Het boek blijft toch wel een paar dagen hangen en ik heb er toch veel aan gedacht de afgelopen dagen. De andere boeken van Dave Eggers ga ik zeker nog lezen.

Meer recensies van