Geweldige thriller

07 juni 2015
Het boek begint met dood van Malise Gabriel. Eerst lijkt het om een ongeluk te gaan maar er blijkt toch meer aan de hand dan een gewoon ongeluk. Rechercheur Nic Costa wordt op de zaak gezet om te onderzoeken wat er precies aan de hand is. Nic Costa raakt echter verwikkeld in een web van corruptie en bedrog. Niets is wat het lijkt zou men ook wel kunnen zeggen.

Ik had al eerder boeken van David Hewson gelezen dus mijn verwachtingen waren vrij hoog. In mijn ogen heeft David Hewson nog maar eens aan de verwachting voldaan. Hij is een Britse schrijver die jarenlang heeft gewoond in Rome.

Dit is niet het eerste boek met Nic Costa in het verhaal dus ik raad aan om zeker de vorige boeken eerst te lezen zodat men een beter beeld kan vormen van de hoofdpersonages en de andere personages. Eigen aan de thrillers met Nic Costa in de hoofdrol is dat deze zich afspelen in Rome en hij beschrijft alle plaatsen zo goed dat men nieuwsgierig wordt naar de stad. Het boek leest vrij vlot en is ook spannend. Telkens komt er weer een stukje verhaal bij wat leidt tot de ontknoping. Het thema van dit boek is mijn ogen echt tragedie en familiegeheimen. Doordat ik de eerdere boeken heb gelezen met Nic Costa als rechercheur kan ik me ook vrij goed in hem verplaatsen. De eerdere boeken van David Hewson heb ik met veel plezier gelezen maar deze had toch weer net iets extra. Je leeft zo met de personages mee omdat ze zo goed beschreven zijn en het is zo spannend dat je alleen maar snel verder wilt lezen om te weten wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat er nog een vervolg komt op de Nic Costa reeks maar volgens de website van David Hewson weet hij het nog niet. Ook al zal hij dit niet kunnen lezen wil ik toch zeggen gewoon een vervolg schrijven want deze boeken zijn echt geweldig.

Meer recensies van