Het reservaat gaat over Jessica en haar man Victor die verhuizen naar 't Gooi. 't Gooi staat natuurlijk bekend om mensen die zwemmen in geld en daar moet Jessica vrienden zien te maken. Uiteindelijk wordt ze vrienden met Amanda die haar iedereen een beetje leert kennen. Na een tijdje ontdekt ze dat de relaties binnen de vriendengroep niet zijn zoals het lijkt.

Bij het lezen van de achterflap had ik meteen een verwachting dat het een goed boek zou zijn dat heel spannend was en heel vlot zou lezen. De verwachting is toch niet helemaal uitgekomen zoals ik dacht. Het boek wordt pas op het einde spannend maar ik heb er niettemin veel leesplezier aan gehad. Vandaar dat ik het eerder een roman vind omdat ook de echte thrillerelementen ontbreken. De hoofdpersonages Amanda en Jessica zijn goed uitgewerkt tot de rol die ze spelen en ik leer ook echt de personages kennen. Het thema 't Gooi is nu niet iets waarvan ik denk dat mannen het snel gaan lezen en ik denk ook niet dat ze hier veel leesplezier gaan aan beleven. Mijn eindbesluit is een leuk boek maar geen thriller en ik ga zeker nog een boek van deze auteur lezen maar dan ga ik eerder een roman verwachten.

Reacties op: Leuk boek alleen niet echt spannend

Bestel het boek bij Libris vanaf 6,99 Bestel het ebook bij Libris voor 7,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 6,99 Bestel het ebook bij Blz. voor 7,99