Nachtstad

03 juni 2014
In het boek maakt men kennis met de politieagent Erlendur. Hij heeft een vriendin en doet heel veel nachtdiensten tesamen met zijn collega's. Tijdens deze nachtdiensten maakt hij kennis met Hannibal een zwerver die ook een ernstig alcoholprobleem heeft. Hij ontfermt zich over hem en geeft echt om Hannibal. Later wordt Hannibal dood gevonden in een plas water en dan begint Erlendur de zoektocht naar de gebeurtenissen. Dit is mijn eerste boek dat ik lees van deze auteur en blijkbaar zijn er nog veel boeken geschreven met Erlendur als hoofdpersonage dus dit is een goed boek om de reeks mee te starten. In nachtstad zijn alle personage heel goed beschreven en men krijgt echt het gevoel dat men ze kent alsof het kennissen zijn. Het boek zelf is niet heel spannend maar leest vlot. Ondanks dat het niet heel spannend is was het toch moeilijk om het boek aan de kant te leggen want telkens gebeurde er weer iets waardoor ik verder wou lezen. Ook de manier waarop de auteur de onderwerpen alcohol en armoede heeft verwerkt vind ik goed gedaan. De beschrijvingen van IJsland roepen ook echt een beeld op van het land en gewoontes. Dit is niet het laatste boek wat ik ga lezen van deze auteur.

Meer recensies van