Stille Grond

21 juni 2015
Het boek speelt zich af in Glasgow. In 1983 verdwijnt Rosie die toen 6 jaar was uit haar slaapkamer die ze deelt met haar tweelingszus Ruby. 30 jaar later werkt Eve ook een zus van Rosie als docent wiskunde aan de universiteit. Haar hele leven komt op zijn kop te staan als blijkt dat er na 30 jaar iemand iets heeft geschreven in een biechtboek over haar verdwenen zus. Ze besluit op zoek te gaan naar degene die meer weet over de verdwijning.

De cover oogt wat donker en mysterieus. Op de foto staat iemand die op weg is naar een kapel. Ik vond de cover wel mooi. De titel zelf vind ik wel niet zo heel erg opvallen op de cover.

Mijn verwachtingen voor het lezen was een spannend boek dat aan alle lovende recensies ging voldoen. Bij de auteur had ik echter totaal geen verwachting omdat ik nog nooit eerder een boek had gelezen van haar. Ik kan wel zeggen dat mijn verwachtingen zijn uitgekomen. Het is een heel leuk boek om te lezen en ook heel erg spannend. De schrijfstijl van Hilde Vandermeeren is heel ontspannend en spannend tegelijk. Het verhaal groeit uit tot een heel spannend verhaal en voor mij had het boek wel wat meer pagina’s mogen hebben zo spannend vond ik het. Ook dat het verhaal zich afspeelde in Glasgow was voor mij een toegevoegde waarde want het maakt het extra mysterieus en donker. Het is niet een uniek boek maar dat is ook heel moeilijk om nog uit te vinden tegenwoordig. Enige minpuntje aan het boek vond ik de titel die vond ik achteraf niet zo passen bij het boek maar voor de rest niks dan goeds over het boek. Voor mij mag er snel een nieuw boek van haar pen verschijnen want ik kijk er al naar uit en ga ook het eerdere verschenen werk lezen van Hilde Vandermeeren.

Meer recensies van