Toppertje

14 augustus 2015
Op een morgen schiet politieagent Nick van Overmars een jongen dood die lid was van een bende. Helaas heeft hij de jongen doodgeschoten die zijn dochter iets heeft aangedaan wat een van de ergste dingen is die je een vrouw kan aandoen. Achteraf wordt er geen wapen gevonden en als snel stelt de vraagt zich heeft Nick wraak genomen voor zijn dochter? De bendeleden willen het hierbij natuurlijk ook niet laten zitten dat ze een lid zijn verloren..

Het is een boek wat heel vlot leest maar ik heb het af en toe bewust aan de kant gelegd omdat ik het maar niet wou uitlezen in sneltreinvaart. Daar was het boek me net iets te goed voor. Ik kon me heel goed in de personages verplaatsen en zeker in de dochter. In het boek stond een zinnetje want ik niet ga zeggen vanwege spoileralert wat ik zo mooi vond en me echt aan het nadenken heeft gezet. Het fijne aan de boeken van Linda Jansma vind ik nog altijd het hedendaags thema. Ze schrijft altijd over thema’s die nu aan de orde zijn in de maatschappij en die het juist daarom zo realistisch maken. Met nog een boek te gaan wil ik alvast zeggen dat ik een grote fan ben van haar werk. Mede door de thema’s maar ook hoe ze het verhaal verteld. Ze heeft zo een fijne schrijfstijl waardoor je altijd maar wilt blijven lezen. Voor mij was dit weer een geweldig boek een echt toppertje.

Meer recensies van