Aan de waterkant

17 januari 2016
Het boek begint met de drie vrienden Madeline, Ellis en Hank die samen naar een feest gaan vol me belangrijke mensen. Hier gaat het echter mis ze drinken te veel en de ouders van Ellis zijn beschaamd en besluiten de geldkraan toe te draaien. Hierdoor besluiten Ellis en Hank dat ze op zoek gaan naar het monster van Loch Ness en Madeline kan niet anders dan meegaan ondanks dat ze het absoluut niet ziet zitten want er is een tweede wereldoorlog aan de gang in Europa. Ellis en Hank hopen zo de goedkeuring van Ellis zijn vader te krijgen en zo de geldkraan weer open te draaien maar het loopt helemaal anders af.

De cover vind ik heel mooi gedaan je ziet een vrouw aan een meer. De kritieken op de achterkant vond ik veelbelovend en omdat ik ook Water voor de olifanten heb gelezen moet ik toegeven de verwachtingen lagen hoog.

Het is een prachtig boek maar een heel ander soort boek dan Water voor de olifanten. Ik heb enorm ervan genoten en kon me zo goed inleven in Madelaine (Maddie). Het enige dat ik jammer vond aan het boek is dat er te weinig pagina’s waren om te lezen. De schrijfstijl is heel mooi en beeldig geschreven tijdens het lezen was het net of je ter plaatse was soms. Het is een boek over liefde en vriendschap. Ik kijk al heel erg uit naar het volgende boek van Sara Gruen. Ben benieuwd of ze al aan het schrijven is aan het nieuwe boek en wanneer we dit mogen verwachten.

Meer recensies van