Hédi Fried – Vragen die ik kreeg over de Holocaust

Stephanie1985 22 september 2018
Hédi Fried beantwoordt in dit boek een aantal van de vragen die ze de afgelopen 30 jaar tijdens haar lezingen op scholen kreeg over hoe ze als Joodse in Auschwitz en Bergen Belsen terechtkwam, het overleven in de kampen en de tijd daarna. Hédi Fried beantwoordt de vragen op een eerlijke en indrukwekkende manier . Ze geeft de mensen die aanwezig zijn bij haar lezingen de kans om elke vraag die ze hebben te stellen . Ze riep bij mij het beeld op van een hele sterke vrouw die het als een missie ziet om kinderen/ jongeren door haar verhaal te vertellen in wil laten zien hoe belangrijk het is dat de verhalen uit de oorlog levend moeten worden gehouden zodat het niet nog een keer gaat gebeuren.