Te origineel!

Eve of man is het eerste deel van een geplande trilogie. Het boek is geschreven door Giovanna Fletcher en haar man Tom Fletcher.

Het boek gaat over dat er in een periode van vijftig jaar geen enkel baby is geboren van het vrouwelijke geslacht, tot er op een dag een meisje wordt geboren genaamd Eve. het eerste en enige meisje die in vijftig jaar is geboren.

In het boek wordt Eve zestien jaar en is de tijd gekomen dat ze een partner moet kiezen. Er zijn drie jongens geselecteerd. De toekomst van de mensheid staat op het spel en de keuze die Eve gaat maken. Eve is ervan bewust daar er een grote verantwoordelijkheid op haar rust, maar liefde kan niet gedwongen worden.

Het verhaal wordt verteld vanuit twee perspectieven. Bij allebei wordt de ik-persoon gehanteerd. De vertelwijze in het boek is een van de belangrijkste karakters van de personages. Zo valt Eve op Bram. Ze leren elkaar goed kennen en al gauw vliegen de vonken ervan af. Echter de personages worden niet goed verwerkt in het boek. Ze missen een eigen persoonlijkheid en je krijgt niet echt een goed beeld van wie ze precies zijn. Vooral Eve is een lege pagina.

Het verhaal draait voornamelijk om de ontluikende liefde tussen Eve en Bram. De ontwikkeling hiervan is hier en daar aangenaam om te lezen, maar ook hier is niet alles perfect uitgevoerd.

De reden dat Eve of Man zo teleurstelt, is dat de personages heel ´niet op een fijne manier´ worden neergezet. Je komt weinig te weten over hun persoonlijkheden en er valt nog zoveel te vertellen, maar de schrijvers hebben ervoor gekozen om dat niet in het boek te vertellen. Misschien dat we in het tweede deel meer over Eve en Bram te weten komen.

Meer recensies van sunaina ramsamoedj