Pracht van een feelgood!

Mijn beeld van jou is een boek geschreven door de Nederlandse auteur Susan van Eyck. Het boek gaat over een 32-jarige Emma. Ze heeft samen met Lucas al zestien jaar een relatie. In het begin van het boek is Emma bezig met een promotie onderzoek. Ze is van plan de galerij van haar moeder over te gaan nemen. Net als elk ander mens heeft Emma haar hele leven uitgestippeld. Ze wist al wat ze ging studeren, ze wist al wat ze wilden worden en hoe haar ideale man eruit zou gaan zien.
Op een dag ontmoet ze Boris en ze wil meteen iets met hem gaan doen. Boris helpt Emma om haar hobby fotograferen weer op te pakken en helpt haar bij bepaalde keuzes die ze moet maken. Doordat Emma en Boris veel tijd doorbrengen, krijgt ze gevoelens voor hem. Net toen ze die gevoelens kreeg, verdween Boris. Hij had haar niets gezegd. Waarom is hij weggegaan?
Emma laat het daarbij niet zitten. Ze wil antwoorden. Ze gaat op zoek naar Boris, doordat ze hem niet kan vinden neemt ze contact op met Wouter. Wouter is de beste vriend van Boris. Wouter vertelt Emma de waarheid en ze had dit nooit verwacht.
Mijn beeld van jou is een pracht van een roman. Het boek is niet in moeilijk nederlands (er komen geen moeilijke woorden in voor). Je leeft je in het karakter. Ook gaat de schrijfster Susan van Eyck dieper op de hoofdpersonages in zodat je je goed kan inleven in hun gevoelens. Als je eenmaal begint met het lezen van dit boek, dan ben je in no-time alweer klaar met het boek. Het is een zeer prettige schrijfstijl en vlot te lezen.

Susan van Eyck wordt met dit boek vergeleken met Jojo Moyes en hier ben ik blij mee. Omdat beide boeken veel in gemeenschap hebben en er moeilijke onderwerpen aanbod komen. Zoals bepaalde keuzes maken en gevoelens die beschreven worden.

Dit boek is een echte aanrader! Het is meeslepend en vol met liefde en prachtige emoties. Er komt een vervolg op dit boek, waar de schrijfster op dit moment mee bezig is.

Meer recensies van sunaina ramsamoedj