Sprankje magie voor iedereen

sunaina ramsamoedj 14 oktober 2018
Ten eerste toen ik dit boek binnenkreeg was mijn eerste reactie: ´WOW, wat een geweldige cover!´. Als je naar het boek kijkt, zie je al de amazing, mooie, papieren omslag waarop we een meisje zien, die aan een rode paraplu hangt met achter haar een witte bom. Verder is er een gouden lading die het gevoel van magie al snel met zich mee brengt. Vooral omdat deze deeltjes zich verspreiden op de voorkant. De gouden letters die de titel aanduiden, trekken de meeste aandacht. De cover is gewoon perfect uitgevoerd en kan niet wachten tot het tweede deel komt. Zoals het boek zelf al verraadt, dit is deel 1.

Het boek is geschreven door de Australische auteur Jessica Townsend. Ze is momenteel bezig met het schrijven van het tweede deel: Nevermoor Wundersmith (02): the calling of morrigan crow.

Jessica Townsend heeft de personages in dit eerste deel van Nevermoor heel goed en sterk in de voeten neergezet. De personages in het boek lijken net echte mensen met echte gevoelens. Vooral Morrigan Crow, het vervloekte meisje dat zeer snel zal sterven heeft een prachtig karakter. Ze is heel open, eerlijk en heeft veel lef. Ook Jupiter Noord is een geweldige personage. Hij is heel opvallend door zijn oranje haar en komt vaak voor Morrigan op. Daarnaast is Jupiter eigenaar van een hotel.

Het voornaamste doel wat steeds in dit boek terugkomt, is ‘magie’. Dit is heel mooi verwerkt in het boek. Ik zou er niets aan veranderen. Het enige minpuntje in het gehele boek was dat er niet zoveel illustraties waren verwerkt. Hoewel in het begin van het verhaal het begon met een mooie tekening en de voorkant van het boek weerzinwekkend prachtig was van de illustraties. Het is een boek voor alle leeftijden. Zowel jong als oud.

Kortom een prachtig boek vol magie. Een sprankje magie voor iedereen, Ik geef het boek 5-sterren.

Meer recensies van sunaina ramsamoedj