Misdaad met een tintje geneeskunde

sunaina ramsamoedj 11 januari 2019
Ik had de gelegenheid dit boek te lezen in de hebban leesclub. Toen ik de beschrijving las van het boek was ik meteen om. Echter was het boek voor mij een beetje teleurstellend.

Het boek staat centraal in Edinburgh 1947. De hoofdrol personage is Will Raven, hij is een jonge dokter met een wazig verleden. Tijdens zijn verblijf in Edinburgh gaat hij in de leer bij een ene dr. Simpson. Dr. Simpson experimenteert in anesthesie en werkt voor zowel arme- als rijke mensen. Door de verblijf bij de dokter ontmoet hij Sarah. Ze is heel slim en wil hee graag hetzelfde bereiken als Will, maar doordat ze een vrouw is kan dat niet. Ondertussen worden er allerlei moorden gepleegd in Edinburgh. Het is aan Will en Sarah om de moorden op te lossen. Samen moeten ze uit de problemen blijven.

Als jij van een historische misdaad boek houdt, dan is dit boek zeker een aanrader. Het heeft van alles: misdaad, tintje thriller, historie en wetenschap. Zelf kan je ook veel leren uit het boek. Bepaalde termen en hoe je bepaalde dingen moet doen. Zoals het onder narcose brengen van mensen.

Ik geef het boek twee sterren, omdat het verhaal niet aan mijn verwachtingen voldoet. Ik had nog zoveel willen zien. De verhaallijnen lopen hier en daar door elkaar wat een beetje chaotisch is. Ook komt er een tweede deel, dus ik ben wel erg benieuwd of het een betere verhaallijn heeft.

Meer recensies van sunaina ramsamoedj