Esther Verhoef blijft een topschrijfster en dit boek heeft dat weer bevestigd. ‘Facade’ neemt je mee in een roadtrip die verschillende en spannende wendingen heeft. Ik had het constant bij het verkeerde eind. Wanneer ik dacht dat er iets ging gebeuren werd het verhaal weer een andere kant op gestuurd.

Het verhaal vind ik zeer origineel, omdat het niet de standaard opbouw had. Halverwege het boek lijkt het verhaal eigenlijk al afgelopen, maar daarna komen er nog zoveel dingen die het weer opnieuw spannend maken.

Ook de personages waren stuk voor stuk goed beschreven. Doordat er in het verhaal sommige personages anoniem moesten blijven voor bijvoorbeeld Iris hadden sommige personages meerdere namen. Dit was niet verwarrend, dit was erg goed beschreven en te volgen.

Het einde was voor mij ook totaal onvoorspelbaar en origineel en zag ik totaal niet aankomen.

‘Facade’ krijgt van mij vijf sterren, omdat het een volstrekt origineel en spannend verhaal is. Een aanrader uit eigen land!

Reacties op: Topper van Nederlandse bodem

Façade - Esther Verhoef
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 9,99