In een dag uit

Suzanne Peters 25 augustus 2016 Auteur
Ik heb dit boek ontvangen als deelnemer van de leesclub op Hebban.

Razend van Lis Lucassen is het tweede New Adult boek in een reeks. Het is het vervolg op Hitte, maar het is niet nodig om Hitte eerst gelezen te hebben, aangezien het een losstaan verhaal is.

In het boek Razend maken we kennis met Liz en Stef. Wanneer Stef thuiskomt van een lange vakantie, treft hij Liz bij hem thuis aan. Hij doet er eigenlijk niets mee en heeft niet in de gaten dat Liz er is met een opdracht. Zij kent hem nog wel van vroeger, maar hij herkent haar niet meer en ze probeert achter zijn grote geheim te komen.

Het boek is geschreven vanuit twee perspectieven en bevat regelmatig flashbacks, die meer achtergrondinformatie over de personages en de gebeurtenissen geven. Hierdoor krijg je heel gedoseerd steeds meer iets te weten en blijft je aandacht goed bij het boek. Tel daar een zeer vlotte schrijfstijl bij op, en je hebt een boek dat je in één keer uit wilt lezen. Net zoals het boek hitte, kan Razend gemakkelijk in een dag uitgelezen worden. Ook is de plotlijn niet voorspelbaar, wat een zeer groot voordeel is.

Een klein nadeel is dat niet alles even goed wordt uitgelegd en dat sommige aspecten in het verhaal wat vaag blijven. Zo had ik bijvoorbeeld graag meer willen lezen over de relatie tussen Stef en zijn vader. Dit mag echter de pret niet drukken. Razend is een fijn boek om te lezen, met een prettige schrijfstijl. Het boek voldoet aan de verwachtingen van een New Adult, vol geheimen en liefde.
Het nawoord maakt nieuwsgierig naar het derde deel in de reeks, dat heeft de auteur goed aangepakt.

Meer recensies van Suzanne Peters