De mooiste dag van je leven

Als Krista tijdens haar werk in kringloopwinkel Ratjetoe een prachtige bruidsjurk tegen komt, kan ze de verleiding niet weerstaan en koopt ze de jurk, ook al heeft ze geen eens trouwplannen. Er is zelfs geen bruidegom in spé in de buurt.
Thuis ontdekt ze dat er ook nog privé dingen in de doos zitten en besluit ze de vorige eigenaar op te sporen om zo de doos te kunnen retourneren. Zo komt ze in contact met Roy, en ontdekt ze ook het verhaal en verdriet achter de bruidsjurk.
Beiden voelen een vonk over springen, maar kan en mag Krista hem ook nog met haar verleden belasten terwijl hij nog zoveel te verwerken heeft?
Toch wil Krista Roy op alle mogelijke manieren helpen.
Alleen lukt het niet als alleen vrienden, de aantrekkingskracht blijkt te groot.

“Hij is zoveel mooier dan de blik vol verdriet waar ik inmiddels aan gewend ben geraakt. Dan zie ik het. Het is hoop.”

Maar als Krista geheimzinnig blijft doen over dingen uit haar leven, blijft de twijfel bij Roy groeien…

“En toch durf ik het niet, en verzwijg Steven voor de zoveelste keer, omdat ik bang ben te vertellen dat ik hem had kunnen helpen maar dat niet heb gedaan.”

Dit is een prachtig feelgood-debuut van Tamara Haagmans. Als geen ander weet zij een gevoelige snaar te raken. Ze laat je meeleven met alles wat Krista en Roy hebben meegemaakt. Ze dompelt je onder in hun rouw en verdriet en haalt je weer even naar boven om even tussendoor adem te halen.
Ze wisselt dit af met heerlijke humor. Humor waar iedereen wel een beetje zichzelf of wat in herkent en dat maakt het zo eigen, dat je het zo voor je kunt zien.
De lekkere vlotte schrijfstijl maakt deze feelgood helemaal af.

Intens, liefdevol met een heerlijke dosis humor!
Deze mag zeker niet ontbreken in je reiskoffer of op je tuintafel!

Meer recensies van Suzanne Verheem-Kwak