Welkom in Carrick Park

Rosa beleeft een hartstochtelijke doch korte relatie met Joel. Als ze terugkomen van een romantisch weekend treffen ze in het appartement van Joel een vrouw aan die zegt zijn verloofde te zijn.
Na al een keer bedrogen te zijn geweest wacht Rosa niet af, maar vlucht direct weg en schermt zich af van Joel. Joel doet poging na poging om alsnog contact te krijgen met haar, maar faalt daarin.

“Ik wil niets van hem horen, nooit meer. Ik ben klaar met hem. Ik ben klaar met mannen in het algemeen.”

Omdat ze geen mogelijkheid heeft om de bakkerij van haar ooms over te nemen gaat Rosa werken in Hotel Carrick Park. Ze leidt een rustig leven en vermijdt risico’s.
Als Joel 6 jaar na hun verhouding plotseling voor haar staat is ze totaal overrompeld.
Door een bruiloftscrisis worden ze genoodzaakt samen te werken en probeert Joel weer om de weg naar het hart van Rosa terug te vinden.

“Daar stond hij, zijn donkere haar in de war, en hij zag er licht verlegen uit… Gewoon precies de Joel waar ze zo kort en tegelijkertijd zo krachtig van had gehouden.”

Omdat het een novelle, dus een kort verhaal, is lukt het schrijfster Kirsty Ferry net niet om mooie en complete personages neer te zetten. Daardoor komt het ook wat afgeraffeld over. Maar door de mooie schrijfstijl is het wel uitnodigend genoeg om door te blijven lezen. Je maakt ook kennis met de zussen van Rosa en ik ben zeer benieuwd wat hun verhalen zijn.
Prima voor een heerlijk middagje leesvermaak.
Een mooi, romantisch verhaal over tweede kansen, familie en heerlijke zoetigheid!
Deze novelle smaakt zeker naar meer!

3,5 ster

Meer recensies van Suzanne Verheem-Kwak