Een boek met lichte erotische tinten

Stan Lauryssens is een vlaamse schrijver die na vele jaren in Barcelona te wonen verhuisde naar Londen. Dit boek is dan ook wat biografisch geschreven.

Verhaal
Het verhaal is niet ultra spannend maar kabbeld op een rustige manier verder. 2Personen die elkaar aantrekken voor wat niet altijd de goede redenen blijken te zijn.
Het boek de kamasutra word regelmatig aangehaald en er word niet vergeten te omschrijven hoe de personages de standjes uit het boek uitproberen. Erotisch zonder pornografisch te worden.
De vertelling gebeurt in de Ik vorm en gebeurt vanuit het standpunt van het mannelijke personage.
De eerste paar woorden van een hoofdstuk staan altijd anders gedrukt dan de rest. Dit heeft wel iets extra's aan het boek.

Personages
De focus van het boek ligt op de man en vrouw. Veel ander personages passeren er niet behalve hier en daar een vader of moeder. Een achtergelaten vrouw met kind.
Het verleden komt langzaam naar boven alsook de beweegredenen om te doen wat ze doen op dat moment. Doordat het boek geschreven is in de ik-vorm leef je als het ware mee met de mannelijke persoon.
De Haat-Liefde verhouding word zeer goed omschreven alsook de indiaase achtergrond van de vrouwelijke wederhelft.
Als lezer krijg je soms medelijden met de personages. Alsof je zegt van :stop er mee ,het kan zo niet verder en een beetje verder :Zeg het haar maar ,laat je niet doen.

Slot
Het slot brengt wat verrassingen met zich mee die misschien wat voorspelbaar zijn. Dit stoort zeker niet. Het slot brengt het mannelijke personage op een punt van terugkeer naar het begin van het verhaal.

Conclusie
Een rustig kabbelend erotisch getint boek over een relatie tussen man en vrouw die niet altijd gebaseerd was op liefde.

Meer recensies van sven (JustBooks)