lezen en herlezen

sven (JustBooks) 20 oktober 2018
Furyborn werd geschreven door Claire Legrand en is het eerste deel van The empirium trilogy.

2vrouwen, 1000jaar gescheiden door de tijd,2koninginen.

Rielle en Liana zijn verbonden in het verleden en toekomst. Simon is de tastbare connectie tussen beide vrouwen waarvan de 1uitgroeit tot the queen of blood en de andere the queen of light.

Het verhaal start met een eindverhaal die eigenlijk ook de start is van een specifiek deel van het verhaal.
Het verhaal start spannend en blijft dit moeiteloos volhouden zonder ergens in een dal te raken.
De ene actie volgt de andere op en hoe verder in het boek hoe meer we te weten komen over de personages. Het volgen van de personages verloopt zeer vlot.
De beschrijving van de omgeving en mensen is zeer mooi verwoordt tot de geuren en etenswaren toe.

De verhaallijnen verspringen telkens van Rielle naar Liana. De verhaallijnen worden iedere keer gestopt met een clifhanger.
Het volgen van de verhaallijnen verloopt soepel en is zeker niet verwarrend.

Dit boek is een aanrader voor liefhebbers van engelstalige fantasy met epische proporties en men mag niet verschieten als men sympathie of aversie ontwikkeld tegen bepaalde personages. De lezer word zodanig meegetrokken in het verhaal dat men het boek in 1 ruk zou willen uitlezen en daarna nogmaals.

Meer recensies van sven (JustBooks)