Een sterk boek die de ergste nachtmerrie van Nederland uiteenzet.

Het carpa complot werd geschreven door Heleen van den Hoven.

Cover
De cover is prachtig opgebouwd door de samenstelling van de ogen en de 0-1code.
De ogen trekken echt wel de aandacht.

Verhaal
Het verhaal heeft meerdere facetten dan op het eerste gezicht te zien zijn.
Het verhaal verteld wat misschien wel Nederland zijn ergste nachtmerrie zou kunnen zijn.
Het hacken is misschien wel de kern van het verhaal , maar er spelen andere zaken mee die een extra dimensie geven aan het verhaal.
Doorheen het verhaal blijkt ook wel dat de auteur zijn research wel goed gedaan heeft.

De schrijfwijze is een vlot lezende stijl. Hij is gedetailleerd zodat de lezer goed weet hoe er te werk gegaan word. Ook zeer goed is dat er bij 1enkel personage in de ik-vorm word geschreven en de rest in de derde persoon verteld. Bij de ik beleef je het verhaal vanuit dat personage zijn standpunt.

Er word ook gebruik gemaakt van een soort herhaling. Zo beleef je als lezer een bepaalde gebeurtenis door de ogen van twee verschillende personages.

Personages
De personages worden zeer goed omschreven qua karakter.
Er zijn onderlinge relaties die naarmate men vorderd in het boek meer en meer uitgewerkt worden.
Alsook zijn er wendingen die je als lezer niet direct verwacht.
Er is een personage met autistische trekken die zeer goed omschreven worden. Zeer waarheidsgetrouw weergegeven.

Slot
Het slot kent wat verrassende elementen en de spanning is te snijden.

Conclusie
Een sterk boek die de ergste nachtmerrie van Nederland uiteenzet. Spannend en geloofwaardig.

Meer recensies van sven (JustBooks)