Het startschot van de trilogie: Het elenium

David Eddings heeft met De diamanten troon het startschot gegeven voor zijn trilogie:Het elenium

Cover
De cover bestaat uit een getekend deel en een soort beeld van een troon. Beide afgebeeld op wat er uit ziet als oud perkament.

Het verhaal
Het verhaal speelt zich af op een achtergrond van verraad en geloof. Het hoofd onderwerp is een koningin die vastgezet is in een groot blok magisch kristal. Zo starten de personages een queeste om haar te kunnen helpen.Er speelt een grote achtergrond van verraad en van geloof.

Schrijfstijl
Er word een mooie weergave gegeven van de omgeving en gebeurtenissen. Niet enkel van de gebouwen maar ook van de geuren en kleuren die de personages tegenkomen.
Alhoewel het boek een trage opstart kent leest het toch vlot. Naarmate we verder komen in het boek begint de spanning toch beetje bij beetje te stijgen. Zo nu en dan komt er dan toch wat info vrij over mogelijke vragen die de lezer kan hebben.

Personages
De personages worden mooi weergegeven qua uiterlijk en karakter. Je leert ze goed kennen waardoor er voor verschillende personages een soort medeleven gevormd word.
Alsook is er het personage met de naam Tierelier die veel vragen doet opborrelen bij de lezer maar waar in dit boek weinig directe antwoorden te krijgen zijn .

Slot
Het slot roept vragen op en geeft al een klein beetje idee voor het vervolg De robijnridder.

Conclusie
Een mooi startboek van een trilogie die weliswaar niet zozeer spannend is maar toch de lezer meeneemt op een queeste die de aandacht vasthoud

Meer recensies van sven (JustBooks)