Een beetje over de top

Alya is het verhaal van een 14 jarig meisje. Een goed geschreven boek dat de lezer vasthoudt, maar.... de verhaal lijn is een beetje over de top
Alya leert een nieuwe taal door alleen er naar te luisteren. Dit is op zich heel bijzonder. Gedurende het boek maakt zij veel mee, maar ze overleeft alles. De wordt overvallen door rebellen, vervolgens als slavin verkocht en wonder boven wonder raakt ze niet gewond of gebeuren er dingen met haar die in het echte leven wel gebeuren met jonge meisjes die als slavin worden verkocht. Maar ze kan vluchten en iedereen om haar heen raakt gewond of overlijd ten gevolge van de verwondingen. Het eindigt zelfs met een overval door de vikingen die ze ook lijkt te overleven terwijl ieder ander mens wordt uitgemoord. Niet dat ik op dat soort verhalen zit te wachten, maar dit verhaal staat zover van de werkelijkheid af dat het bijna lachwekkend wordt.