Gena & Finn gaat over 2 meisjes die bevriend raken via internet. Ze zijn allebei enorme fan van de serie Up Below. Ze schrijven recensies over afleveringen, fanfictie en discussiëren over de serie met andere fans.

Het hele verhaal wordt verteld via sms’jes, blogpagina’s, mails, brieven en dagboekfragmenten.

Vroeger had ik al eens een boek gelezen op die stijl (Het dagboek van Lea Olivier), maar ik vond dat toen heel storend en heb het nooit uitgelezen. Ik had er dus ook wat angst voor wanneer ik aan Gena & Finn begon maar deze keer ergerde ik me er niet aan.

Deze manier van schrijven is heel gewaagd en ik kan wel zeggen dat het de schrijvers goed gelukt is.

Het is een fantastisch boek dat je heel snel uitleest en het is ook zeer spannend.

SPOILERALERT!!!!!

Maar ik vind het einde wel heel erg raar. Het lijkt alsof het dan echt goed gaat met Gena maar ik weet nu echt niet of Gena nu een relatie heeft met Finn of dat Gena nu gewoon bij Finn en Charlie blijft wonen. Het zou ook kunnen dat ze een relatie hebben met 3 maar ik denk ui de reactie van Charlie dat je kan afleiden dat hij daar niet mee akkoord zou gaan. Het zou ook kunnen zijn dat Gena nu met Steven is van de groepstherapie.

Het einde is dus zeer mysterieus en je kunt er je eigen verhaal van maken. Dat is ook wel eens tof omdat je dan zelf kunt kiezen hoe het afloopt.

Reacties op: gewaagd boek

Gena en Finn - Hannah Moskowitz Kat Helgeson