Recensie: Over Wezenloze Zielen - Merel de Keyzer

Simply kimberley 16 oktober 2018
Over Wezenloze Zielen is het verhaal geschreven door Merel de Keyzer en gaat over Sieglinde een 19 jarige meisje, die haar toekomst voor haar neus zag voorbij vliegen. Uiteindelijk gaat ze werken voor een graaf in Nebelburg. Maar het dorp heeft zo zijn eigen gedachten over de graaf.

Ik was erg verbaasd over dit boek. Vooral omdat de schrijfstijl zo bijzonder was en zeer passend was bij dit genre. Dit duister donker sprookje bracht me heel wat kippenvel en de sfeer was haast tastbaar. De mooie verwoording van de dorpen en de omgeving werd heel levendig neergezet.

Dat we nog van de Keyzer horen hoop ik tot diepste van mijn hart. Deze dame heeft zich meermaals bewezen met dit verhaal dat ze van aanpakken weet. Persoonlijk vind ik Dark Fairytale een moeilijk gerne om te schrijven en de Keyzer heeft getoond dat zij dit kan. Een goed bedacht verhaal met een rollarcoaster aan sterke emoties. Ze weet hoe ze haar lezers kan triggeren met de juiste woordkeuze en haar personages.

Over de personage gesproken vond ik het een knap pluspunt dat Sieglide 19 jaar was. Ze is een sterke protagonist met een sarcastidch randje maar geen schaamte toont om haar klein hartig hartje luidop te laten spreken. In de ban van de graaf probeert ze haar een weg te banen naar het onbekende. Kortom: Sieglide heeft mijn hart gestolen.

Zoals de gerne spreekt, is het geen gedwongen sprookjesboek met een prinses en prins die trouwen en zo hun leven leiden. Integendeel!

Meer recensies van Simply kimberley