Charles van Orléans

Theo Augustinus 13 oktober 2015
Charles van Orléans. Hij is hertog, dichter, drievoudig echtgenoot, balling, politiek pion; maar bovenal een gevoelsmens, geperst in het keurslijf van zijn tijd, waarin riddertrouw en bloedwraak persoonlijke visie overschaduwen, verstandshuwelijken de eigen voorkeur tenietdoen.

En man die warmbloedig was maar werd geleefd. Geleefd door alle om hem heen. Dit dikke boek verteld eigenlijk alles ook over de mensen om hem heen. Het was voor mij dan ook geen boek wat ik in een keer uitlas. Heb er bijna 3 maanden over gedaan. Maar toch weer een schitterend verhaal van Hella Haasse. Ze is toch echt een klasse apart. De fijngevoeligheid die zij in en roman weet te leggen is denk ik snel door en ander gedaan.

Meer recensies van Theo Augustinus