Broeierig en ongemakkelijk

Wist jij dat een muidhond een vis is? En dat die vis een belangrijke rol heeft in het leven van Jonathan? De vis staat symbool voor de situatie waarin Jonathan zich bevindt. Hij heeft het niet makkelijk, niet met de situatie en niet met zichzelf. Ondanks alle inspanningen om een beter mens te worden, is de pedofiele neiging niet te beheersen. Of toch wel? Deze bijzondere roman van Inge Schiperoord heeft een verrassende "ontknoping". Er gebeurt niet veel en toch ook juist weer heel veel. De wereld draait door, of Jonathan dat tempo nu kan volgen of niet. En als lezer kun je niet anders dan toch enige sympathie of mededogen voor Jonathan voelen. Een uitermate indrukwekkende prestatie van de schrijfster.
Mijn blogpost over (o.a.) Muidhond is te vinden op mijn boekenblog via deze link.

Meer recensies van Johanna (The Only Mrs Jo)